7 Nisan 2011 Perşembe

İGM’den ‘Yozgat Tanıtım Günleri’ne 400 bin TL
Bu paranın nasıl kullanılacağı merak ediliyor

Yozgat İl Genel Meclisi, 18-22 Mayıs tarihleri arasında Ankara’da gerçekleştirilecek olan ‘‘Yozgat Tanıtım Günleri’’ etkinliğine yönelik çalışmaları değerlendirip, talep edilen 400 bin lira katkı payı verilmesine onay verdi.

Tahmini bütçesinin 777 bin 500 lira olduğu belirtilen ‘‘Yozgat Tanıtım Günleri’’ için yapılacak harcama konusunda, Yozgat Valisi Necati Şentürk’e protokol imzalama yetkisi verildi. Şimdi, bu paranın nasıl kullanılacağı merak ediliyor.

İl Genel Meclisi, Ayhan Can’ın başkanlığında gerçekleştirdiği toplantıda, Yozgat Valisi Necati Şentürk’ün imzasıyla, görüşülmek üzere İl Genel Meclisi Başkanlığı’na verilen ‘‘Yozgat Tanıtım Günleri’’ne dair teklifi görüştü.

İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Muammer Yanık, 18-22 Mayıs tarihleri arasında Ankara Atatürk Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilmesi planlanan ‘‘Yozgat Tanıtım Günleri’’ etkinliği hakkında Meclis üyelerine bilgi verdi.

Valilik, Belediye, İl Özel İdaresi, Bozok Üniversitesi, Ankara ve İstanbul’da bulunan Yozgatlı dernekler federasyonlarının ortaklaşa yürüteceği tanıtım günleri etkiliğinin tahmini bütçesinin 777 bin 500 lira olduğunu ifade eden Yanık, bu paranın yüzde 50’lik kısmının sponsorlardan karşılandığını, İl Özel İdaresi’nden ise 400 bin lira bir katılım payının talep edildiğini bildirdi.

Yanık, ‘‘Gerekli olan harcama tahmini bütçesinin kalan kısmının bir bölümü Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan, diğer bir kısmı ise Başbakanlık Tanıtım Fonu’ndan temin edilecektir. Başbakanlık Tanıtım Fonu’ndan 100 bin liralık bir pay aktarılmıştır; ancak bu payın artırılmasına çalışılmaktadır’’ dedi.

Yozgat’ı tanıtmak, bunun sonucunda da yatırımcıyı davet edip, yatırım yapmalarını sağlamak, turizme yönelik faaliyetleri artırmak, ilde yetişen ürünlerin tanıtımını yapmak gibi hedefleri bulunan etkinliğin amacına ulaşacağını tahmin ettiklerini anlatan Yanık, şunları kaydetti:

‘‘Ankara’da yapılacak olan bu etkinlikte işadamlarımız, firmalarımız, ilçelerimiz, üreticilerimiz, stantlar açmak suretiyle tanıtımlarda bulunacak, ürünlerini pazarlama imkânı bulacaktır. Bununla birlikte Yozgat’ı tanıtım amaçlı broşür, afiş, kitapçık bastırılıp, yerel ve genel basın kuruluşlarıyla, Ankara’daki şehir içi otobüslerin yanlarına asılmak üzere reklâm çalışmaları yapılıp, tanıtım filmi çekilecektir. Etkinliği 350-400 bin civarında insanın gezmesini bekliyoruz.’’

Daha sonra İl Genel Meclisi Üyeleri Ümit Şahbaz, Dursun Karaca, Kemal Ünal, Ahmet Türker, Bayram Eroğlu, Nuri Kahraman, Halil Türkmen, Ahmet Ünsal tanıtım günleriyle ilgili Genel Sekreter Muammer Yanık’a sorular yönelttiler.

Toplantının sonunda yapılan oylamayla, talep edilen 400 bin lira kaynağın aktarılmasına, Yozgat Valisi Necati Şentürk’e ‘‘Yozgat Tanıtım Günleri’’ etkinlikleriyle ilgili yapılacak harcamalara yönelik protokol imzalama yetkisi verildi.

(Kaynak: yozgatgazetesi.com)

Hiç yorum yok: